lauantai 4. tammikuuta 2014

Työpaikan esikoulu

Työpaikan keittäjä kertoi muutama viikko sitten että on alkanut opiskella englantia, kysyin tietenkin että missä? hän kertoi että henkilökunnallemme on alettu pitää englannin tunteja 3 kertaa viikossa töiden jälkeen toimistollamme.
Ulkopuolinen Englanninkielen opettaja on siis palkattu mikä on mielestäni ihan huippujuttu, moni työntekijöistämme puhuu vähän englantia mutta eivät ole olleet kovin innostuneita sitä puhumaan saati parantamaan, tämä taas on ollut minun etuni kun ovat puhuneet minulle Turkkia ja olen ikään kuin joutunut oppimaan.
Nyt kun firman puolesta on opettaja ja tilat niin henkilökunta tuntuu opettelevan kilpaa ja minkä huomaan niin ilmapiiri on ollut erityisen mukava kun keskenään preppaavat kieltä ruokatunnilla sekä tulevat juttelemaan ja kysyvät apua läksyihin jotka pitää illaksi olla valmiina..kieltämättä olen tuntenut välillä että olen esikoulussa,alkeet on aina alkeita;)

Kieltä pitäisi opiskella kovasti silloin kun on motivaatiota itsellä motivaatiota ei juurikaan ole ollut vaan olen oppinut kieltä kokoajan lisää pikkuhiljaa, monesti olen ajatellut että TV-ohjelmia jos olisin jo alusta asti jaksanut seurata osaisin kieltä vieläkin paremmin. Sanoisinko että viimeisen vuoden aikana olen alkanut vasta kunnolla oppimaan, puhunhan miesystäväni kanssa lähestulkoon Turkkia, hän taas on kanssani oppinut lisää englantia ja vähän suomenkielen sanoja.

Luin jostain verkkolehdestä että Suomessakin yleistyy pikkuhiljaa työnantajan järjestämät kielikurssit ulkomaalaisille työntekijöille,hienoa!

Lisää kuvateksti

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti