tiistai 18. helmikuuta 2014

Laihdutus juttuja..

Nyt kun tästä mun blogista on huomaamatta pikkuhiljaa tulossa hyvin laihdutus painoitteinen ja toi liikunta tuntuu vaan huomaamatta lisääntyvän mitä helpommaksi se itselle tulee täytyypi ihan ääneen ihmetellä kuinka paljon laihdutusblogeja tänä päivänä on.Motivaatiota saa helposti kurkkimalla muiden blogeja ja ehkäpä ottamalla vinkkiä sieltä ja täältä.
Mun kuntoilu alkoi ihan vaan sen takia että kroppa voisi paremmin,istun toimistossa 9 tuntisia työpäiviä ja tuntui välillä että rintaan pistää, sen sijaan että menin lääkäriin ajattelin jos voisin asiaan itse vaikuttaa ihan vain miettimällä mitä suuhuni laitan ja aloittamalla salikäynnit edes kahdesti viikossa.
Olen nyt samanikäinen kun entinen naapurini Liisa (nimi muutettu) joka menehtyi keuhkoveritulppaan minun ikäisenäni, hän teki toimistotyötä vuosikaudet ei harrastanut liikuntaa ja söi epäterveellisesti,toki voi olla ettei elämäntavat tässä asiaan vaikuttaneet mutta silti ihmisillä jää ne omat kammonsa ja ajatuksensa tällaisista ja mietteet että olisiko tällaisen voinut itse estää elämällä vähän terveellisemmin?

Siinä vaiheessa kun huomasin että kaksi kertaa viikossa salilla käyminenkin alkaa muokata kroppaa kun huolellisemmin valitsee syötävänsä lisäsin sen yhden aamulenkin verran viikko-ohjelmaan, tämä lenkki on siis kävely Kestelistä työpaikalle (noin 6 kilometriä) Päätin että jos en jaksa saan mennä loppumatkan linja-autolla joten haastan aina itseni kävelemään mahdollisemman pitkälle monesti on kyllä viimeinen kilometri linja-autolla menty;) Seuraavalla viikolla lisäsin vielä toisen aamulenkin ja nyt on kaksi viikkoa menty jo 2 x kuntosali + 3 lenkkiä viikossa ohjelmalla.
Olen koittanut siis vältellä ylimääräsiä rasvoja mutta halutessani olen syönyt suklaapatukan tai kaksi viikossa eilen aamulla söin lahjaksi saadun suklaalevyn ja ihan tunteella!Pääasia ettei kuvittele että treenailun pitäisi loppua johonkin suklaalevyyn;)
Karkeasti veikkaisin että painoa on nyt parina kuukautena tippunut alas noin 6 kiloa ja noin 3 saisi vielä lähteä jonka jälkeen tätä projektia ei lopeteta vaan jatketaan samoilla linjoilla..Painoani en edelleen tiedä mutta veikkailen..ja vielä on muutamia senttejä matkaa seuraaviin tavoitehousuihin joita meinaan parin viikon päästä kokeilla.
Tälläistä tänne Alanyaan..aurinko paistaa ja illalla salille ja aamulla aamulenkkiä:)


2 kommenttia:

  1. Hyvä Maria!!! Aivan loistavaa! Itsekkin olen jojoilija liikunnan ja ruokavalion suhteen. Mä olen ottanut pari kolme kertaa vuodessa viikon paaston jolloin juon paastoshakeja koko viikon. Se on tuskasta joo ainakin pari ekaa päivää, mutta mä saan siitä hyvän startin ja sykkeen liikuntaan ja terveellisempään ruokavalioon. Vielä kun oppis pitämään ne tasasesti koko vuoden niin avot! =) Mutta kaikki liikunta on pelkkää plussaa ja täysi ehdottomuus esim suklaan suhteen ei kyllä mulla toimis alkuunkaan =DD

    VastaaPoista
  2. Thanks Ainoz;) jojoilija joo todellakin oon miekin mutta kahtotaan jos sitä nyt jaksais sitten arvostaa enemmän eikä lihois enää takaisin kun on tässä tullu niin paljon liikuttuakin.montakohan kertaa miekin oon laihduttanut...hienoin on sellanen 7 vuoden takainen 30 kilon pudotus ne kilot tuli miulle kun lopetin röökin polton ja ne lähtikin sitten kyl nopeesti pois puolessa vuodessa..jännä miten vanhemmaksi sitä tulee niin sitä paremmin sitä tietää minkälainen laihdutus sopii itselle jotta sais pysyvämpää muutosta.Harmi kun et asu täällä, me niin treenailtas yhessä:)tänään taitaa olla Lavinia patukka päivä!

    VastaaPoista