perjantai 6. kesäkuuta 2014

Lomailijat Suomesta:)

Onhan se kiva kun tulee ystäviä ja sukulaisia Suomesta, onhan se aina kivaa ja voin kuvitella että jos istuisin päivät kotona se olisi vieläkin kivempaa tehdä yhdessä kaikkea ja ikäänkuin vain lomailla siinä rakkaiden läsnäollessa.

3 viikkoa sitten tuli rakas ystäväni Suomesta viikoksi kyläilemään, teimme lähes joka ilta kaikkea ja koska kyseessä minun ikäinen lomailija niin tokihan hänen lomallaan bailataan ja shoppaillaan..samaan aikaan kun ystävä makaa altaalla minä teen 9 tuntista työpäivää ja heti töiden jälkeen lähdemme linja-autolla keskustaan ja kiertämään niitä samoja kauppoja joissa olen jo monesti käynyt ja tietysti menemme illalliselle jonka jälkeen pubiin, siellä jos en ota viiniä olenhan hieman ilonpilaaja niin tokihan aina muutama lasi otetaan..ja illathan venyvät myöhään ja aamulla väsyneenä tallustan töihin ja teen taas sen saman rumban ja illaksi kaupunkiin onhan ystäväni vaan muutaman kerran vuodessa lomalla joten pakkohan se on vaan jaksaa vaikka kuinka haluaisi vain töiden jälkeen röhnöttää sohvalla tekemättä yhtään mitään..

En pysty sietämään basaariputiikkeja, sinnehän on mentävä koska ystävä on lomalla jos kieltäydyn menemästä korkkarit jalassa ja ykköset päällä basaarikadulle kävelemään olen itsekäs koska hän tulee Alanyaan vain pari kertaa vuodessa ja on lomalla. Saimme tuon väikohtauksen onneksi selvitettyä enkä todellakaan lähtenyt ykköset päällä basaarikadulle vaan menimme sinne minun työpäivän päätteeksi normivaatteilla ja tyydyimme Mahmutlarin tarjontaan ;) Olen nyt oppinut että vaikka kuinka rakas ystävä olisi tästä lähtien hän saa majoittua hotellissa, perhe on sitten erikseen ja jatkossakin varmasti ovat luonani.

Kun minulle on tullut Suomesta ystävä kaksiooni kylään on se aina tarkoittanut etten käytännössä ole nähnyt omaa miesystävääni montaakaan kertaa noiden viikkojen aikana, sen verran minut on haluttu omia ja ottaa omaan lomakäyttöön että viikon päästä olen kirjaimellisesti ollut ihan kuitti.
Tuo viikko sitten meni onneksi ohi ja jäi vaan tosiaan muistutus siitä että olen ja haluankin olla sen verran itsekäs että ystäväni pääsevät jatkossa käyttämään hotelleja ja minä saan edes osittain nauttia omasta rauhastani..
Viikon verran sain huilia tuon jälkeen jolloin äitini pelmahti tänne kahdeksi viikoksi ja siis minun luokseni tietenkin, hänelle olen joskus onneksi avautunut vierailijoistani joten saan reilusti työpäivän jälkeen huilailla jonka jälkeen tosin ollaankin menty shoppailemaan niihin samoihin putikkeihin.. tai sitten minun onnekseni juoksemaan.
Äiti lähtee sunnuntaina, sitten saan 4 päivää huilia ja entinen työkaverini tulee Alanyaan tällä kertaa onneksi hotelliin ja siskonsa tulee mukaan niin hänellä kivaa seuraakin;)

Tälläisiä ajatuksia täällä tänään..

Mites muiden työssäkäyvien Suomen lomailijat saatteko hengähtääkkin välillä?

4 kommenttia:

  1. Meilla oli juuri vieraita kylassa Suomesta, tasaisin valiajoin meille tupsahtaa vieraita niin Turkista kuin Suomestakin ja meista se on ollut kylla tosi kivaa, jopa silloin kun olin töissa, meilla kavijat on kylla omatoimisia, raja menee kylla meillakin siina etta hyvat ystavat ja perheenjasenet majoitetaan muttei tietenkaan keta vaan tuttua. Sitten kun vieraat ovat lahteneet, voidaan taas rauhoittua omiin rutiineihin ja vahan hiljaisempaan eloon!

    VastaaPoista
  2. Viime kesänä oli paras ystäväni luonani viikon ja kyllä siinäkin oli oma shownsa ja tosiaan jos ei osaa yhtään olla omatoiminen niin ei se ole työssäkäyvälle niin herkkua kun heti ollaan vaatimassa ulos lähtöä kun pääsee kotiovesta sisään,vaikka siis ymmärrettävää toki.
    Todella kivat viikot meillä oli mutta huomattu jotenkin täällä asuvien kaverien kanssa että näin vain parempi jos kaverit majoittuu hotelliin niin saa itse suht elää sitä normaalia omaa elämää ja treffata omien arkirutiinien jälkeen iltaisin suoraan kaupungilla tjm..

    VastaaPoista
  3. Jos kävisin töissä tuon 9 tuntia päivässä, en minäkään jaksaisi iltoja ravata vieraiden kanssa. Suomessa asuessa kun kävin töissä ja paljon lyhyempiä päiviä, en paljoa jaksanut seurustella vapaa-aikana. Ymmärrän erittäin hyvin sinua. Pitäisi kyllä vieraidenkin ymmärtää....paljonko heillä on voimia normi arjessa iltaa istua, asut sitten Suomessa tai jossain muualla arki on hyvin samanlaista. Minä olen nytkin tehnyt hyvin selväksi vieraille jotka tulevat meille kotiin mikä on homman nimi....on hotellimajoituksia ja perhemajoituksia, valitse niistä :)

    VastaaPoista
  4. Juu ja kun ajattelee reissuja jolloin minä menen "lomalle" Suomeen eivät ystävät edes juurikaan halua lähteä viihteelle varsinkaan keskellä viikkoa (ei puhettakaan) tai järjestää minulle ohjelmaa, tokihan siellä pärjään yksinkin mutta arki on arki meillä täälläkin vaikka palmuja ja merta onkin se on monelle ollut vaikea ymmärtää..tästä lähtien tosiaan vain hotellimajoituksia kavereille ja tietty sukulaiset kotiin niillä "ehdoilla":)

    VastaaPoista